Veiksmo savaitė “Be patyčių 2015”

2015 m. kovo 23-27 dienomis mūsų gimnazijoje vyko veiksmo savaitė „BE PATYČIŲ 2015“. Savaitės emblema-ŠYPSENA, šūkis-ELKIS SU KITAIS TAIP, KAIP NORĖTUM, KAD SU TAVIMI ELGTŲSI! Kiekviena savaitės diena – 5 skirtingi aprangos kodai(I-geltona, II-raudona, III-žalia, IV-mėlyna, V-balta) ir 5 geri darbai: pagalba, tolerancija, kito mokymas, draugystė, geras darbas.
Visą savaitę klasių valandėlių metu klasės vadovai mokiniams rodė gimnazijos psichologės D. Čeponienės paruoštas skaidres „Patyčios-atpažink, sustabdyk“ . I-ame gimnazijos aukšte 1-5 klasių mokiniai dalyvavo akcijoje „Aš neskriaudžiu kitų! Prisijunk ir tu!”. Mokinukai iš popieriaus lankstė vėjo malūnėlius ir juos talpino lentoje, parodydami kad neskriaudžia kitų mokinių ir nenori būti patys skriaudžiami.
Visą savaitę veikė anoniminė dėžutė „Išgirsk mane“. Čia mokiniai galėjo rašyti anonimiškus laiškelius apie tai, kas juos skaudina gimnazijoje. Taip pat buvo vykdomos dvi apklausos: „Ar man gera mokykloje“(spec. pedagogė S. Uzėlė) ir „Nesaugiausia vieta gimnazijoje“(psichologė D. Čeponienė, soc. pedagogė V. Titienė). Kiekvieną savaitės dieną kūno kultūros mokytoja Danguolė Venckuvienė sporto salėje organizavo sportines varžybas, kuriose dalyvavo 5-8, I-IV kl. mokiniai. „Krepšinio žvaigždžių dieną“ varžybų neišsigando ir atvyko varžytis su mokinukėmis Pasvalio policijos komisariato atstovės, kurios laimėjo ir išsivežė taurę. Šią savaitę 1-4 klasių mokinius aplankė Pasvalio nepilnamečių inspektorė A. Beltienė kartu su policijos draugu Amsiu. Inspektorė kalbėjo apie tinkamą ir saugų mokinių elgesį. Didelį ir malonų įspūdį mažiesiems paliko policijos draugas Amsis. 5-8, I klasių mokiniai išklausė Viešosios policijos skyriaus Prevencijos poskyrio specialistės J. Packevičienės paskaitos apie daromas nusikalstamas veikas ir jų atsakomybę.
Šios veiksmo savaitės tikslas buvo formuoti nuostatą, kad patyčios nėra normalus elgesys, siekiama nepamiršti, kas yra draugiškas ir pagarbus bendravimas.
Nuo ko pradėti patyčių masto mažinimą gimnazijoje ar klasėje? Atsakymas labai paprastas – nuo savęs. Tai kaip elgiamės, kaip bendraujame, kuo tikime, kokias nuostatas ar vertybes turime ir transliuojame aplinkiniams labiausiai lemia mūsų vaidmenį gimnazijos bendruomenėje ir tai, koks bus mūsų vaidmuo mažinant patyčių mastą.