Patvirtinta
Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės-Bitės
Gimnazijos direktoriaus
2017 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. MV-28
MOKINIŲ MOKYMOSI KRŪVIŲ REGULIAVIMO TVARKOS APRAŠAS
- BENDROSIOS NUOSTATOS
- Pasvalio r. Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės-Bitės gimnazijos (toliau–Gimnazijos) Mokinių mokymosi krūvių reguliavimo tvarkos aprašo (toliau–Aprašas) paskirtis–apibrėžti pagrindinius mokymosi krūvių reguliavimo tikslus ir principus, numatyti priemones ir jų įgyvendinimą.
- Aprašas parengtas vadovaujantis 2015–2016, 2016–2017 mokslo metų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendraisiais ugdymo planais, Lietuvos higienos norma HN 21:2010 „Mokykla, vykdanti bendrojo ugdymo programas. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. V–773.
- Mokinių mokymosi krūvių reguliavimui telkiamos visos mokyklos savivaldos institucijos, darbuotojai, mokiniai, tėvai (globėjai, rūpintojai).
- TIKSLAS, UŽDAVINIAI
- Tikslas–lanksčiai vadovaujantis Bendrosiomis programomis mažinti mokymo(si) turinio apimtis, sutelkti ugdymo proceso dalyvius bei numatyti jų funkcijas mokinių mokymosi krūviui reguliuoti.
- Uždaviniai:
5.1.skatinti mokytojų bendradarbiavimą planuojant ugdymo procesą ir reguliuojant mokinių mokymosi krūvius;
5.2. ugdymo proceso organizavimą grįsti ugdymo(si) poreikių analize;
5.3. skatinti mokinius racionaliai planuoti laiką, mokyti mokymosi strategijų;
5.4. ieškoti racionalesnių, patrauklesnių informacijos pateikimo būdų;
5.5. tarpusavyje derinti namų darbų skyrimą klasės mokiniams; garantuoti namų darbų skyrimo ir patikrinimo grįžtamąjį ryšį.
III. DALYVIAI, JŲ FUNKCIJOS
- Ugdymo plano rengimo darbo grupė rengdama Gimnazijos ugdymo planą tikslingai išnaudoja Bendrųjų ugdymo planų teikiamas galimybes diferencijuojant ir individualizuojant ugdymą, sudarant mobilias grupes ir sąlygas mokiniams pasirinkti modulius.
- Gimnazijos direktorius tvirtina mokinių mokymosi krūvio reguliavimo tvarką.
- Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:
8.1. organizuoja Gimnazijos veiklą, susijusią su mokinių mokymosi krūvių reguliavimu;
8.2. organizuoja mokytojų bendradarbiavimą sprendžiant mokinių mokymosi motyvacijos ir mokymosi krūvio optimizavimo klausimus;
8.3. organizuoja ir vykdo mokinių mokymosi krūvio bei mokiniams skiriamų namų darbų stebėseną ir kontrolę;
8.4. užtikrina, kad mokiniams per dieną nebūtų skiriamas daugiau kaip vienas kontrolinis darbas;
8.5. vykdo pamokų tvarkaraščio sudarymo reikalavimus;
8.6. skatina mokytojų kvalifikacijos tobulinimą ir patirties sklaidą.
- Mokytojas:
9.1. planuodamas ir įgyvendindamas ugdymo turinį pritaiko jį pagal mokinių gebėjimus, amžių ir poreikius;
9.2. ugdo esmines mokinių kompetencijas ir gebėjimus;
9.3. vykdo tarpdalykinę integraciją;
9.4. individualizuoja ir diferencijuoja užduotis;
9.5. atsako už mokinių darbo intensyvumą pamokoje;
9.6. skirdamas namų darbus vykdo Higienos normų reikalavimus, derina juos su mokiniais ir individualizuoja, bendradarbiauja su kitų dalykų mokytojais;
9.7. kontrolinius darbus iš anksto planuoja ir derina su kitais mokytojais; neviršija numatytos jų normos (1 darbas per dieną);
9.8. taiko ugdymo naujoves ir aktyvius mokymo(si) metodus, kuria motyvuojančias aplinkas;
9.9. vertinimo informaciją naudoja mokinių poreikiams nustatyti ir tolesniam mokymui(si) planuoti;
9.10. mokinių mokymosi rezultatus ir reikalingą pagalbą aptaria su mokiniais, jų tėvais (globėjais, rūpintojais), klasėje dirbančiais mokytojais, klasės vadovu; esant būtinybei su socialiniu pedagogu, specialiuoju pedagogu, logopedu ar psichologu;
9.11. pagal galimybes ir poreikius teikia individualias konsultacijas mokiniams;
9.12. bendradarbiauja su Gimnazijos administracija tiriant mokymosi krūvius, sprendžiant jų reguliavimo problemas;
9.13. kelia savo kvalifikaciją.
- Klasės vadovas:
10.1. sistemingai domisi auklėtinių mokymosi krūvių problemomis, bendraudamas su mokytojais, mokiniais ir jų tėvais;
10.2. teikia pagalbą mokiniui šalinant ugdymosi nesėkmių priežastis;
10.3. bendradarbiauja su Gimnazijos administracija tiriant mokymosi krūvius, sprendžiant jų reguliavimo problemas;
10.4. organizuoja ir vykdo tėvų (globėjų, rūpintojų) švietimą.
- Mokiniai:
11.1. teikia tarpusavio pagalbą, konsultuoja bendraklasius;
11.2. bendradarbiauja su mokytojais, informuodami juos apie planuojamų atsiskaitomųjų darbų skaičių bei namų darbų krūvius;
11.3. kreipiasi į klasės vadovą, jei iškyla problemų dėl šios Tvarkos nesilaikymo.
- Pagalbos mokiniui specialistai:
12.1. teikia mokytojams metodinę pagalbą;
12.2. organizuoja tiriamąją veiklą, ją vykdo;
12.3. teikia pagalbą mokiniui šalinant ugdymosi nesėkmių priežastis;
12.4. vertina daromą pažangą.
- MOKYMOSI KRŪVIŲ REGULIAVIMAS
- Tvarkaraščio sudarymas:
13.1. per dieną 1–4 klasių mokiniams skiriamos ne daugiau kaip 5 pamokos;
13.2. 5–8, I–IV Gimnazijos klasių mokiniams ne daugiau kaip 7 pamokos;
13.3. penktadienį pagal galimybes organizuojama mažiau pamokų nei kitomis savaitės dienomis;
13.4. mokiniams, kurie mokosi pagal vidurinio ugdymo programą, pamokų tvarkaraštyje yra ne daugiau kaip trys „langai“;
13.5. siekiant mažinti mokinių mokymosi krūvį, pagal tvarkaraščio sudarymo galimybes Gimnazijos mokiniams skiriamos paeiliui 2 pamokos tų dalykų, kurių yra 4 ir daugiau savaitinių pamokų. Pagrindinės mokyklos mokiniams pagal galimybes skiriamos dvi pamokos paeiliui dailės ir technologijų mokomiesiems dalykams.
- Mokymosi krūvis per savaitę:
14.1. 1–4 klasių mokinių mokymosi krūvis per savaitę ne daugiau kaip 25 pamokos;
14.2. mokiniui, besimokančiam pagal pagrindinio ugdymo programą, maksimalus pamokų skaičius per savaitę negali būti didesnis nei 10 procentų nuo minimalaus mokiniui skiriamų pamokų skaičiaus, nurodyto Bendrųjų ugdymo planų 123 punkte;
14.3. III–IV Gimnazijos klasių mokiniams–ne daugiau kaip 35 pamokos;
14.4. trumpalaikės konsultacijos neįskaitomos į mokinio mokymosi krūvį.
- Kontrolinių darbų skyrimo tvarka:
15.1. mokiniams per dieną skiriamas tik vienas kontrolinis darbas. Apie kontrolinį darbą mokiniai informuojami ne vėliau kaip prieš savaitę;
15.2. kontroliniai darbai neskiriami:
15.2.1. pirmąją pamoką grįžus po ligos,
15.2.2. pirmą dieną po atostogų.
- Atleidimas nuo dalyko pamokų:
16.1. mokinys atleidžiamas nuo tam tikrų dalykų pamokų vadovaujantis atitinkamais ugdymo plano punktais.
- NAMŲ DARBŲ SKYRIMAS
- Namų darbų skyrimo principai:
17.1. mokslo metų pradžioje aptariama su mokiniais, kaip bus skiriami ir tikrinami namų darbai;
17.2. namų darbai skiriami pamokoje ir įrašomi į elektroninio dienyno skiltį;
17.3. namų darbų užduotis privalo būti suprantama, tikslinga, atitinkanti mokinių amžių ir gebėjimus;
17.4. visi namų darbai privalo būti aptarti.
- Atostogų laikotarpiui mokiniams namų darbai neskiriami.
- Mokiniams skiriami namų darbai, kuriems atlikti reikia ne daugiau kaip:
19.1. 1–2 klasių mokiniams–2,5 val. per savaitę;
19.2. 3–4 klasių mokiniams–5 valandos per savaitę;
19.3. 5–6 klasių mokiniams–8 valandos per savaitę;
19.4. 7–8 klasių mokiniams–10 valandų per savaitę;
19.5. I–IV Gimnazijos klasių mokiniams–13 valandų per savaitę.
- Grožinės literatūros skaitymas į šį valandų skaičių neįeina.
- Skirdami namų darbus mokytojai atsižvelgia į rekomenduojamą dalykui skirtą namų darbų atlikimo laiką (1 priedas). Pastaba: nurodytas lentelėje laikas yra orientacinis, mokytojai jį derina tarpusavyje ir su mokiniais.
- Vieną kartą per mokslo metus organizuojama akcija „Savaitė be namų darbų“.
- BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
- Aprašas skelbiamas Gimnazijos internetiniame tinklalapyje.
NAMŲ DARBŲ KRŪVIO PASKIRSTYMĄ (SAVAITEI) galite atsisiųsti paspaudę šią nuorodą.
Leave a Reply