Patvirtinta
Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės-Bitės
gimnazijos direktoriaus
2018 m. spalio 3 d. įsakymas Nr. MV-252
MOKYMOSI PAGALBOS TEIKIMO ORGANIZUOJANT KONSULTACIJAS
TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
- Mokymosi pagalbos teikimo organizuojant konsultacijas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato mokymosi pagalbos mokiniams organizuojant konsultacijas teikimo principus, tikslą, uždavinius, formas, gavėjus, teikėjus bei konsultacijų organizavimą.
- Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. birželio 2 d. įsakymu Nr. V-446 patvirtintu 2017–2018 ir 2018–2019 mokslo metų pradinio ugdymo programos bendruoju ugdymo planu ir 2017 m. birželio 2 d. įsakymu Nr. V-442 patvirtintais 2017–2018 ir 2018–2019 mokslo metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendraisiais ugdymo planais.
II. KONSULTACIJŲ ORGANIZAVIMO TIKSLAS,
UŽDAVINIAI IR PRINCIPAI
- Tikslas – veiksmingai padėti mokiniui mokytis, įveikiant jam identifikuotus mokymosi sunkumus, užtikrinti veiksmingą gabiųjų mokinių ugdymąsi.
- Uždaviniai:
4.1. stebėti ir analizuoti, laiku identifikuojant kylančius mokinių mokymosi sunkumus;
4.2. sudaryti sąlygas gabiųjų mokinių ir mokinių, turinčių mokymosi sunkumų, ugdymui(si);
4.3. telkti švietimo pagalbos specialistus, mokytojus, tėvus (globėjus, rūpintojus) bendradarbiauti, organizuojant mokymosi pagalbos konsultacijas ir vertinant jų poveikio analizę.
- Konsultacijų teikimo principai:
5.1. lygios galimybės – kiekvienam mokiniui užtikrinamas pagalbos prieinamumas;
5.2. visuotinumas – pagalba teikiama visiems mokyklos mokiniams, kuriems jos reikia;
5.3. individualumas – pagalba teikiama atsižvelgiant į konkretaus mokinio problemas;
5.4. veiksmingumas – mokymosi pagalba turi būti suteikiama laiku ir atitikti mokinio mokymosi galias.
III. KONSULTACIJŲ GAVĖJAI, TEIKĖJAI
- Švietimo pagalbos gavėjai – mokiniai, turintys mokymosi sunkumų, mokiniai, kurį laiką nelankę mokyklos, mokiniai, kuriems reikalinga mokytojo pagalba siekiant geresnių mokymosi rezultatų, mokiniai, kurie dalyvauja konkursuose, olimpiadose.
- Konsultacijų teikėjai – mokytojai.
- Konsultacijų, kaip pagalbos mokiniui mokytis formos, gali prašyti pats mokinys, mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai), rekomenduoti mokytojas, klasės vadovas.
- Konsultacijų būtinumą konkrečiam mokiniui siūlo Gimnazijoje paskirtas asmuo (administracijos atstovas), atsakingas už mokymosi pagalbos organizavimą, išklausęs mokytojo ir klasės vadovo pasiūlymus.
IV. KONSULTACIJŲ ORGANIZAVIMAS
- Mokiniams mokymosi pagalbą pirmiausiai suteikia jį mokantis mokytojas, pritaikydamas tinkamas mokymo(si) užduotis, metodikas ir kt., pamokų metu.
- Esant poreikiui, mokiniams skiriamos nuolatinės ir trumpalaikės (individualios ar grupinės) konsultacijos. Abiem atvejais konsultacijos fiksuojamos dienyne skiltyje „Kita veikla“:
11.1. nuolatinėms konsultacijoms skirtos valandos neįskaičiuojamos į mokinio mokymosi krūvį;
11.2. nuolatinėms konsultacijoms sudaromas tvarkaraštis, o trumpalaikės konsultacijos teikiamos pagal mokinių poreikius su mokiniu sutartu laiku.
- skiriant konsultacijas atsižvelgiama į turimas klasės krepšelio lėšas.
- Atsakingas už mokymosi pagalbos organizavimą asmuo, bendradarbiaudamas su mokytojais dalykininkais (klasių vadovais, pagalbos mokiniui specialistais), mokiniu ir jo tėvais (globėjais, rūpintojais) renka informaciją apie konsultacijų poreikį.
- Konsultacijos (konsultacijos-pamokos) mokytojams yra tarifikuojamos ir apmokamos. Konsultacijos skiriamos nuo mokslo metų pradžios.
- Konsultacijų tvarkaraštis skelbiamas Gimnazijos svetainėje.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
- Gimnazijos direktorius, mokytojai, klasių vadovai, pagalbos mokiniui specialistai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir mokiniai turi teisę siūlyti taisyti, pildyti, tobulinti šį aprašą.