STEAM UGDYMAS

Kūrybinės dirbtuvės „Žemės diena kitaip”
Kiekvienais metais kovo 20 dieną minima Pasaulinė Žemės diena, astronominis pavasaris. Pasaulinė Žemės diena mus ragina ir įpareigoja konkrečiais darbais prisidėti prie gamtinės aplinkos puoselėjimo ir saugojimo. Penktadienį, kovo 21 dieną gimnazijoje vyko TŪM projekto STEAM srities 5-8 klasių mokinių kūrybinės dirbtuvės „Žemės diena kitaip”. Jų metu mokiniai atliko integruotas, biologijos, chemijos , fizikos, geografijos, istorijos, etikos, gamta ir žmogus, matematikos, dailės veiklas. Veiklos buvo susijusios su aplinkosauginėmis problemomis, Žemės išsaugojimu. Mokiniams buvo pasiūlytos temos, į kurias jie gilinosi, o vėliau savo mintis reiškė per kūrybines užduotis. Vieni vaikai kūrė grupėse, kiti individualiai. Penktokai modeliavo vėliavą „Linkėjimai Žemei“, linkėjimus kurdami iš antrinių žaliavų. Šeštokų tema buvo „Įjunk drąsą: keisk žemės rutulį į kubą“. Vieni septintokai ieškojo aplinkosauginių iniciatyvų ir judėjimų pasaulyje, kūrė Lietuvos žemėlapį su saugomomis teritorijomis ir nacionaliniais parkais, o kiti – Žemės spalvas atskleidė per kūrybą ir tvarumą. Na o aštuntokai per iliustracijas paaiškino klimato kaitos pasekmes ir kas mūsų laukia, jeigu laiku nesustosime. Dienos pabaigoje mokiniai pristatė darbus ir po refleksijos tapo aišku, kad labiausiai mokiniams patiko kurti, dirbti su klase, sužinoti daugiau apie aplinkosaugines problemas. Kūrybinės dirbtuvės padeda mažinti stresą, gerina emocinę būklę, o tai skatina teigiamą mokymosi patirtį.
Ačiū mokytojoms už įdomias užduotis ir mokiniams už susidomėjimą ir atsakingą jų atlikimą.

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos

Projektas finansuojamas Europos sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Istorijos mokytoja Virginija Giedrienė


STEAMUKAI ir fizika
Mažųjų STAMUKŲ būrelio nariai svečiavosi fizikos kabinete, kurio šeimininkė mokytoja Asta Valančiutė supažindino su šviesos savybėmis. Vaikai užsimerkę bandė pajusti, kaip be šviesos sunku orientuotis (tai padėjo suprasti, kodėl šviesa svarbi mūsų gyvenime). Žiūrėdami pro spalvotą permatomą plėvelę trečiokai pamatė, kaip keičiasi spalvos. Fizikos mokytoja papasakojo, kaip atsiranda vaivorykštė ir kokios spalvos ją sudaro. Padedami vyresniųjų draugų dvyliktokų vaikai stebėjo spalvų spektrą, šviesos lūžį ir kitas šviesai būdingas savybes.
Ačiū mokytojai Astai už įdomią pamoką!
Pradinio ugdymo pedagogė Vaida Norvaišienė

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos

Projektas finansuojamas Europos sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.


STEAM naktis gimnazijoje
Vasario 14 d. Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės-Bitės gimnazijos 1-4 klasių mokiniai leidosi į nepamirštamą nuotykį- „STEAM naktį gimnazijoje“, kupiną įdomių veiklų, iššūkių, atradimų ir smagių akimirkų.
STEAM paslapčių valandoje jaunieji tyrinėtojai atliko įvairius eksperimentus: aiškinosi atmosferos slėgio poveikį skysčiams, stebėjo spalvų difuziją vandenyje, gamino lavos lempas ir spalvotą lietų. Maišydami alginatą, maistinius dažus ir mineralinį vandenį, kūrė valgomus „ikrus“. Mokiniai tyrinėjo nematomo citrininio rašalo paslaptis, bei aiškinosi, kodėl cinamono milteliai apsaugo rankas nuo sušlapimo. Naudodami pieną, dažus ir indų ploviklį, kūrė fantastiškus piešinius dubenėliuose. Daugiausia emocijų sukėlė eksperimentas „Juodoji faraono gyvatė“, kurio metu mokiniai stebėjo, kaip iš cukraus ir sodos mišinio išauga juoda, vingiuota masė.
Nakties išminčių valandoje mokiniai sprendė galvosūkius, vyko protmūšiai, kuriuose reikėjo parodyti savo sukauptas žinias. Didžiausias iššūkis buvo išsiaiškinti spynos kodą ir atrakinti paslaptingą lobį.
Sporto iššūkių valandoje vaikai aktyviai lenktyniavo estafetėse, dalyvavo komandiniuose žaidimuose, patyrė daug gerų emocijų.
Renginio pabaigoje visi dalyviai linksmai leido laiką diskotekoje. Po jos išskubėjo į klases žiūrėti filmų bei klausytis ramių istorijų prieš miegą.
Ryte mokiniai susirinko prie arbatos puodelio aptarti vykusių veiklų ir pasidalyti patirtais įspūdžiais.
Pradinių klasių mokytojos

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos

Projektas finansuojamas Europos sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.


STEAM patyriminės veiklos

Vasario 6 ir 7 dienomis Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės-Bitės gimnazijos 3a ir 2a klasių mokiniai, dalyvaujantys TŪM STEAM patyriminėse veiklose, lankėsi Pasvalio Svalios progimnazijos GEK laboratorijoje. Pradinukai sužinojo, kam skirta ši laboratorija, susidomėję apžiūrėjo jos erdvę. Didžiausią įspūdį paliko virtualios realybės akiniai, kuriuos užsidėję ne tik suprato, kas yra atomai, bet ir nukeliavo į nepažintus kraštus.
Nuoširdus AČIŪ laboratorijos šeimininkei Ligitai Rožėnienei už naujas patirtis.
Pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Vaida Norvaišienė

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos

Projektas finansuojamas Europos sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.


RESPUBLIKINIS PRADINIŲ KLASIŲ MOKINIŲ STEAM KONKURSAS „SUKONSTRUOK JUDANČIĄ TRANSPORTO PRIEMONĘ“
Lapkričio – gruodžio mėnesiais Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės-Bitės gimnazijos pradinių klasių mokytojos organizavo konkursą, skirtą ugdyti mokinių gebėjimą spręsti praktines problemas kuriant inžinerinius projektus; plėtoti techninių sprendimų ieškojimo ir komandinio darbo įgūdžius; skatinti praktinį mokslų (fizikos, matematikos, meno) taikymą per kūrybines užduotis; ugdyti aplinkosaugos supratimą, skatinant naudoti perdirbtas medžiagas.
Norime pasidžiaugti išradingais konkurso dalyviais, padėkoti jų mokytojams ir tėveliams, aktyviai įsijungusiems į kūrybinį procesą, ir kviečiame pasigrožėti vaikų darbais – transporto priemonėmis.
Pradinių klasių mokytojos Vaida ir Ilona

https://www.storyjumper.com/book/read/177826211/6764690f47d51

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos

Projektas finansuojamas Europos sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.


Aštuonios STEAM stotelės

Spalio 25-ąją dieną gimnazijoje vyko TŪM Integruotos formaliojo švietimo STEAM programos 5–8 klasių mokiniams  veikla – integruota diena  „Aštuonios  STEAM veiklų stotelės”. Veiklose dalyvavo ir Pasvalio r. Pumpėnų aštuntokai. Jie atliko fizikos ir biologijos tiriamuosius darbus priemonėmis, įsigytomis TŪM projekto lėšomis. Renginio  tikslas – ugdyti mokinių tiriamuosius gebėjimus, bendradarbiavimą ir kritinį mąstymą. Nors pamokos buvo trumpesnės, tačiau buvo įdomesnės. Mokykloje buvo įkurtos STEAM veiklų stotelės, kuriose mokiniai sustodavo kas puse valandos. Teko apsilankyti stotelėse: ,,Ar braškės turi DNR?“, ,,Geografija įdomiau“,  ,,Ką bendro turi fotografija ir fizika?“, ,,Spręsk, dirbk, nesvajok – paveikslėlį suklijuok“, ,,Įdomioji fizika“, ,,Herbo istorijai kūrimas“, ,,Bendraukime ir bendradarbiaukime“, „Kūrybiškumo sužadinimo užduotys“. Įvairių veiklų metu mokiniai pagilino pažinimo kompetencijas, turėjo galimybę įgytas žinias taikyti praktiškai, atlikti kūrybines užduotis.

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos

Projektas finansuojamas Europos sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Jaunųjų žurnalistų klubo narė Meida Narkevičiūtė


Patirtinė STEAM stovykla Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės-Bitės gimnazijoje

Birželio 17-21 dienomis Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės-Bitės gimnazijoje  vyko patirtinė stovykla 8-11 klasių mokiniams. Joje dalyvavo mokinių atstovai iš visų Pasvalio rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų. Kiekvieną dieną organizuotos  skirtingos veiklos. Pirmoji diena buvo skirta susipažinimui, prisistatymui ir stovyklos atributikos kūrimui. Atliekant veiklas reikėjo ir žinių, ir skaitmeninių įgūdžių ir kūrybiškumo. Antroji diena – pažinimo diena. Mokiniai atliko chemijos, fizikos tiriamuosius darbus, braižė diagramas. Keisdamiesi veiklomis mokiniai atliko ir kūrybines  užduotis iš matematikos, parengė trumpus darbų pristatymus. Trečioji diena – veiklų, kurias surengė generolo Povilo Plechavičiaus kadetų licėjaus auklėtiniai, diena. Jų paruoštos užduotys pareikalavo iš stovyklautojų ir fizinės ištvermės, ir drąsos, ir komandinio solidarumo. Na, o ketvirtą dieną užsiėmimai vyko Panevėžio STEAM centre. Mokiniai atliko net du praktikos darbus. Penktoji diena prasidėjo Joniškėlio bandymų stotyje, kurioje mokiniai susipažino su atliekamais tyrimais, auginamomis grūdinėmis kultūromis . Stovyklos programą vainikavo trumpa ekskursija po Joniškėlį su Viktoru Stanislovaičiu, kuris papasakojo girdėtas ir negirdėtas istorijas apie mūsų miestelį.

Kiekvieną dieną mokiniai gražiausias stovyklos veiklų akimirkas talpino skaitmeniniame dienoraštyje.

Organizuoti stovyklos veiklas padėjo savanoriai Smiltė, Martynas ir Domas, Joniškėlio jaunimo grupes „Sklaidus atspindys“ narys.

Stovyklautojų šūkis „STEAM veiklos stiprina ne tik protą, bet ir raumenis“ pasitvirtino.

Stovykla yra projekto Tūkstantmečio mokyklos viena iš STEAM ugdymo veiklų organizavimas pagal Tūkstantmečio mokyklos (TŪM) programą. Projektas finansuojamas Europos sąjungos #NextGenerationEU lėšomis. „Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis.

Daugiau stovyklos veiklų akimirkų skaitmeniniame dienoraštyje: https://my.visme.co/view/4d69eoej-steam-stovykla

Gamtos mokslų mokytojai


Stažuotė „Mokytojų STEAM kompetencijų tobulinimas, grįstas tyrinėjimais ir eksperimentais“

Gegužės 27-29 d. keturi gimnazijos mokytojai dalyvavo stažuotėje Telšiuose. Ši stažuotė yra viena iš TŪM projekto veiklų, kurią organizavo Pasvalio Lėvens pagrindinė mokykla ir kuri yra finansuojama Europos sąjungos #NextGenerationEU lėšomis. Vykdami į stažuotę tikrai ne visi galėjome paaiškinti, ką gi reiškia tos 5 raidės. Į šį klausimą mums atsakė Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos docentė dr. Violeta Šlekienė, kuri ne tik išaiškino raidžių reikšmę, bet ir supažindino su STEAM ugdymo kompetencija ir jos svarba. Po pietų Telšių STEAM atviros prieigos centro gamtamokslinėje laboratorijoje atlikome fotosintezės tiriamąjį darbą. Na o pirmą stažuotės dieną baigėme Vilniaus dailės akademijos Telšių fakultete, kur profesorius Ramūnas Banys supažindino su mokinių kūrybiškumo stiprinimu panaudojant skaitmenines technologijas ir pristatė studentų darbus. Antroji stažuotės diena buvo skirta įvairiems tiriamiesiems darbams, kurių metu dirbome su skirtingomis priemonėmis, na o po pietų lankėmės Telšių „Ateities“ progimnazijoje, kurioje klausėmės apie projektinio mokymo organizavimo mokykloje ypatumus. Progimnazijos fizikos ir biologijos mokytojai pristatė technologijų ir inovacijų sinergiją „Išmanioji augalų sienelė“. Labai patiko ekskursija po renovuotą progimnaziją, kuri turi net nuosavą baseiną, bet puikiai bei inovatyviai įrengtus kabinetus ir edukacines erdves. Antrą dieną baigėme ekskursija po Telšius. Trečioji diena prasidėjo trumpu edukaciniu žaidimu, kurio metu turėjome apibūdinti kolegas vienu veiksmažodžiu ir kūrybingai pasižiūrėti į gautus rezultatus. Visa diena buvo skirta tiriamiesiems darbams. Biologijos ir chemijos mokytojai tyrinėjo savo DNR, pradinių klasių ir matematikos mokytojai dekoravo maišelius, o fizikai konstravo elektrines grandines ir programavo. Diena buvo įtemta, darbinga, bet labai įdomi. Ne veltui sakoma, kad pažinimas ir išmokimas ateina per patyrimines veiklas. Trijų dienų stažuotę baigėme refleksija, laiškų rašymu ir savarankišku darbu, kurį turėsime atlikti iki birželio 10 d. Dabar jau galime paaiškinti ir kitiems: STEAM -tai gamtos mokslai + technologijos+ inžinerija+ menai ir kūryba+ Matematika.

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos

Projektas finansuojamas Europos sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

 


Smalsiukų laboratorija

Įgyvendindami Aplinkos tyrinėjimo programą 1-4 kl. mokiniams vieną snieguotą balandžio rytą antrokai išvyko į Pasvalio krašto muziejų – čia vyko smagus užsiėmimas „Smalsiukų laboratorija“. Vaikai nekantravo išmėginti įvairius eksperimentus. Mažos rankutės visaip dėliojo magnetus ir spėliojo, kodėl prie jų artėja ne visi daiktai, kodėl vieni magnetai sulimpa, o kitų neįmanoma suglausti. Smalsiukams edukatorės kantriai aiškino magneto fizikines savybes, demonstravo, kaip viskas vyksta.

O kaip atrodo lietus stiklinėje? Kaip atrodo vulkanas? Ar galima pasigaminti sniegą, kai jo nėra? Šiuos klausimus antrokai išsiaiškino atlikdami cheminius bandymus ir eksperimentus Pasvalio krašto muziejuje.

www.storyjumper.com/book/showframe/172005641/Smalsiuk-laboratorija

Vaida Norvaišienė


Respublikinio gamtos mokslų konkurso “FizasBioChemis” nuostatai
Gamtos mokslų konkursas
“FizasBioChemis”. Ilgalaikės veiklos forma
Mokytojų apklausos atsakymai
Gamtos mokslų konkurso dalyvių poveikio apklausos rezultatai
Nuotraukos ir informacija apie konkursą

Pirmojo konkurso organizatorių  ir sumanytojų Izabelės Bagužytės, Zita Pakštaitytės, Remigijaus Laurinčiko ir Lauros Volungevičiūtės  sveikinimai:

Remigijus