Baigėsi mokymai „Tyrinėjančių mokyklų“ mokytojams

Saulėtą balandžio penktadienį susitikimu Klaipėdoje baigėsi „Kūrybinių partnerysčių“ projekto „Tyrinėjančių mokyklų“ programoje dalyvaujančių mokytojų mokymai.

Dvi savaites Vilniuje, Kaune, Kėdainiuose, Pakruojyje, Utenoje, Marijampolėje, Lazdijuose, Kelmėje ir uostamiestyje vykusiuose susitikimuose dalyvavo pusantro šimto mokytojų. Jie turėjo progos pabendrauti, diskusijų su bendraminčiais metu apžvelgti savo naują patirtį ir pasimokyti vieni iš kitų. Mokytojai taip pat, sužinojo daugiau apie kaimynystėje esančių mokyklų numatytus „Kūrybinių partnerysčių“ kūrybiško mokymosi projektus, pasidalino patirtimi ir išreiškė susidomėjimą glaudesniu bendradarbiavimu ateityje.

„Džiugu, kad mokytojai jau planavimo etape pastebėjo vykstančius pokyčius: šiltėjančius mokinių tarpusavio santykius, didėjančią jų motyvaciją mokytis, atviresne tampančią mokyklos bendruomenę. Mokytojai pripažino, kad keičiasi ir jų pačių požiūris į mokinius bei ugdymo procesą – mokytojai kūrybiško mokymosi metu naujai pažvelgia į savo mokinius ir pastebi jų iki šiol neatskleistus gebėjimus bei praturtina savo profesinę praktiką naujais, kūrybiškais metodais“, – įsitikinusi projekto „Kūrybinės partnerystės“ Mokyklų veiklos grupės vadovė Audronė Margenytė.

„Kūrybinės partnerystės“ pereina nuo planavimo prie įgyvendinimo etapo, todėl, pasak pašnekovės, džiugu, kad mokymuose mokytojai atskleidė savo profesinio tobulėjimo siekį bei norą įgauti naujų darbo metodų, kūrybiško darbo patirties ir pasimokyti iš bendradarbiavimo su kūrėjais. „Bendra kūrybinė veikla ir mokymasis kartu neabejotinai praturtins kiekvieno dalyvio patirtį ir klos pamatus tęstinumui – tereikia drąsiai prisiimti iššūkius ir ieškoti kūrybiškų sprendimų“ – sako A. Margenytė.

Mokymų metu mokytojai aktyviai diskutavo apie tai, kaip fiksuoti vykdomos veiklos pokyčius ir juos įvertinti, kaip į bendrojo ugdymo ir mokymo procesą integruoti kūrybiškumo ugdymą, domėjosi, kaip organizuoti ir pagrįsti kūrybinio mokymo veiklas. Be to, mokytojams buvo įdomios patirties sklaidos ir apsikeitimo Lietuvoje bei užsienyje galimybės, projektinės veiklos viešinimo būdai.

Susitikimuose pristatyti „Kūrybinių partnerysčių“ eksperčių VDU Švietimo studijų centro socialinių mokslų daktarės Astos Lapėnienės ir Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros Politikos ir analizės skyriaus metodininkės, daktarės Vaivos Vaicekauskienės parengti pranešimai.

Mokymų metu pabrėžta, kad „Kūrybinių partnerysčių” programa yra nenutrūkstantis mokymosi procesas, kurio metu visą laiką, visais projekto etapais, kartu su moksleiviais ir kūrėjais, drauge mokosi ir patys mokytojai. Ką tik įvykę mokymai – šio proceso sudedamoji dalis, kai mokomasi iš skirtingų vieni kitų patirčių.

„Netrukus prasidėsiančio projektų įgyvendinimo metu ir mokytojų, ir mokinių, ir kūrėjų laukia pačios intensyviausios mokymosi patirtys. Tikimės, kad vyks sunkus kūrybinis darbas, kils sudėtingų klausimų, kurie visus paskatins permąstyti savo nuostatas ir įprastines praktikas, paskatins svarbiems pokyčiams“, – apibendrina „Kūrybinių partnerysčių“ projekto vadovė Milda Laužikaitė.

Apie „Kūrybines partnerystes“

„Kūrybinių partnerysčių” programa Lietuvoje įgyvendinama pirmą kartą sėkmingos to paties pavadinimo programos, veikiančios Jungtinėje Karalystėje, pagrindu. 2011–2014 metais programoje dalyvaus daugiau kaip 4000 mokinių iš 100 Lietuvos mokyklų. Projektas vykdomas Švietimo ir mokslo ministerijos iniciatyva, iš dalies remiamas Europos socialinio fondo. Projektą „Kūrybinės partnerystės“ įgyvendina Ugdymo plėtotės centras.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*