ĮTRAUKUSIS UGDYMAS

Forumas „Pagalba mokiniui“
Kovo 27 d. Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės-Bitės gimnazijoje vyko forumas „Pagalba mokiniui“, subūręs pagalbos mokiniui specialistus iš įvairių Pasvalio rajono mokyklų. Renginio tikslas – pasidalyti gerąja patirtimi, aptarti įtraukiojo ugdymo galimybes ir iššūkius švietimo įstaigose.
Forumo dalyvius pasveikino gimnazijos direktorius Vytautas Jurėnas, palinkėjęs prasmingo ir našaus darbo. Vėliau žodis buvo suteiktas Vilmai Gegieckienei – Pasvalio rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus projekto „Tūkstantmečio mokyklos I“ įtraukiojo ugdymo srities koordinatorei. Ji pristatė svarbiausias projekto veiklas, nuveiktus darbus bei pasidžiaugė visos dienos mokyklų kūrimu ir jų prasminga veikla.
Pagrindinę paskaitą skaitė Renata Greimaitė – specialioji pedagogė metodininkė, Pozityvaus elgesio palaikymo ir intervencijų sistemos (PEPIS) lavinimo programos atstovė. Ji kalbėjo apie tai, kaip sukurti sąlygas, padedančias sumažinti netinkamo elgesio pasireiškimą, ir dalijosi praktiniais metodais, skatinančiais mokinių įsitraukimą bei bendrystę ugdymo procese.
Forumo metu TŪM projekte dalyvaujančių mokyklų (Gabrielės Petkevičaitės-Bitės gimnazijos, Lėvens pagrindinės mokyklos, Pasvalio r. Pumpėnų gimnazijos, Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos, Pasvalio Svalios progimnazijos) atstovai pristatė visos dienos mokyklų veiklas, pasidalijo TŪM projekto metu įsigytų priemonių įvairove, jų pritaikymu ir nauda ugdant skirtingų gebėjimų mokinius. Taip pat kalbėjo apie savo taikomas praktikas, padedančias kurti įtraukią ir kiekvienam mokiniui palankią ugdymosi aplinką. Aptarta bendradarbiavimo tarp mokytojų ir specialistų svarba bei prevencinės veiklos, stiprinančios emocinę mokinių gerovę.
Renginio pabaigoje VšĮ „Edukacijos forumas“ atstovas pristatė naujas priemones, skirtas pagalbos specialistams ir dalykų mokytojams. Po to vyko diskusija tema „O kas toliau?“, kurioje dalyvavo projekte „Tūkstantmečio mokyklos I“ dalyvaujančių įstaigų direktoriai ir kiti svečiai. Akcentuota, kad įtraukusis ugdymas – tai ilgas, pastangų reikalaujantis procesas, kurio sėkmei būtinas nuoseklus visų bendruomenės narių įsitraukimas.
Tokie renginiai – puiki galimybė ne tik keistis patirtimi, bet ir stiprinti bendrystę tarp specialistų, siekiančių, kad kiekvienas mokinys ugdymo įstaigoje jaustųsi saugus, suprastas ir turėtų galimybę mokytis pagal savo galias.
Pagalbos mokiniui specialistės

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos

Projektas finansuojamas Europos sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Daugiau nuotraukų galima rasti gimnazijos facebook svetainėje.


Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės – Bitės gimnazija organizavo  TŪM įtraukties ugdymo srities penkių dalių  mokymus „Mokytojai – pagrindiniai įtraukiojo ugdymo vykdytojai“.  Mokymuose dalyvavo 30 pedagogų iš visų Pasvalio rajono savivaldybės mokyklų.

Lektorė, psichologė – psichoterapeutė Jolanta Karvelienė,  kalbėjo apie ugdymo turinio pritaikymo svarbą dirbant su specialiųjų poreikių vaikais. Akcentavo, kad  mokytojo vaidmuo ugdomoje įstaigoje tampa vis svarbesnis ir reikšmingesnis. Artėjant įtraukiojo ugdymo pokyčiui, svarbu bendrojo ugdymo įstaigų pedagogams prisiminti, suprasti, išmokti taikyti įvairius darbo metodus, formas ir būdus dirbant su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais bendrojo ugdymo klasėse ir už jos ribų. Šiuose mokymuose buvo aptartas vaikų saviveiksmingumo didinimas stiprinant fizinę, emocinę ir intelektinę raidą, gabių ir itin gabių vaikų atpažinimas ir ugdymas. Akcentuota, kaip požiūris į vaiką gali įtakoti vaiko galias, savivertę, pasitikėjimą savimi.  Dalyviai susipažino su mokymosi motyvaciją skatinančiais būdais, įgijo praktinių žinių, kaip dirbti su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais, aptarti ir praktiškai taikomi emocijų valdymo būdai, nusiraminimo technikos.

Mokymus paįvairino video medžiaga, praktinės užduotys, dalyvių įžvalgos. Mokymų metu vyravo darbinga, entuziastinga nuotaika, nes pateikta informacija buvo naudinga, praturtinanti, skatinanti dirbti kūrybiškai, kad būtų galima kuo sėkmingiau ugdyti skirtingų poreikių mokinius.

Nuoširdžiai dėkojame lektorei Jolantai Karvelienei už įžvalgas, kurios padės ugdyti specialiųjų poreikių vaikus.

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos

Projektas finansuojamas Europos sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.