Ne patirtis yra geriausia mokytoja, o jos refleksija…

Šiltą ir saulėtą balandžio 28 dienos popietę Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės Bitės gimnazijos bendruomenė rinkosi į nuotolinį LL3 pokyčio projekto „Atsakomybės mokytis ugdymas(is)“pristatymą. Nors sakoma, kad viščiukus skaičiuojame rudenį, bet mes nusprendėme suskaičiuoti pavasarį. Labai jau norėjome pasidalinti su visomis projekto įgyvendinimo sėkmėmis ir nesėkmėmis. Pristatymo pradžioje dalyviai susipažino su projekto rezultatais savivaldybėje, su projekto sėkmėmis ir tvarumu. Kaip yra pasakęs A. Faber: „Tėvų ir auklėtojų  pastangos bus veltui, jei jie nesujungs savo jėgų ir kartu nesinaudos  tais metodais, kurie padėtų siekti sėkmes“, todėl visiems buvo įdomu išgirsti, kaip sekėsi įgyvendinti veiklas, susijusias su tėvų įtraukimu į vaikų atsakomybės ugdymą. Darbas su tėvais buvo mūsų gimnazijos pasirinkta kryptis. Po veiklų pristatymo galima daryti išvadą, kad abipusis bendradarbiavimas yra nauda abiem pusėms vertybiniu pagrindu ir drąsa pripažinti savo ribas.

Daugiausia iš projekto laimėjo pedagogai, nes turėjo galimybę dalyvauti mokymuose, forumuose, seminaruose. Pedagogai tapo besimokančiaisiais ir savo pavyzdžiu augina besimokantį mokinį ir padeda jam atsiverti. Be galo buvo įdomu išgirsti praktikų pasisakymus apie  projekto naudą jiems, kaip profesionalams, ir sėkmes bei nesėkmes įgyvendinant veiklas. Po visų pasisakymų galima drąsiai teigti, kad tai  Mokytojai iš didžiosios raidės, kurie nori dirbti dėl kitų, nori dalintis. Tai yra tarnaujanti lyderystė. Lyderystė, kai žmogui svarbu matyti, kaip auga ir tobulėja kiti. Jis gali likti už kadro , džiaugtis vaiko pasiekimais ir kartu suprasti, kad sudarė sąlygas tam vaikui daryti pažangą.

Anot V. Bacio „Vadovai yra kaip vyndariai – vyną jie gali labai greitai sugadinti, o gali kantriai pasaugoti ir subrandinti labai gerą. Lygiai taip pat  ir mokyklos vadovai gali mokytojams  nukapoti lyderystės gysleles, bet gali juos paskatinti lyderiauti“. Gimnazijos vadovai pasidalino  įžvalgomis apie projekto naudą  profesinio kapitalo augimu. Mes drąsiai galime teigti, kad mūsų lyderystės gyslelės nebuvo nukapotos…

Norėdami parodyti projekto klasės veiklas, sukūrėme filmuką, kuriame nuosekliai išdėstomi savivaldaus mokymosi žingsneliai. Džiugu, kad pristatyme dalyvavo ir patys mokiniai, kurie teigė, kad jiems patinka, kai  gali pasirinkti draugus, užduotis, priemones, laisvai klausti, aiškintis klaidas ir sakyti mokytojui, kad truputį per daug uždavė.

Projekto kelią pabaigė mokytojai, kurie baigė ISM švietimo vadybos studijos. Visi pasidalino studijų verte jiems, kaip profesionalams, ir pritaikomumu gimnazijoje.

Nuoširdus ačiū 2a, 3a, 6a klasės mokiniams ir  jų tėveliams, mokytojams Jurgitai Vaišnienei, Jolantai Snicorienei, Vaidai Norvaišienei, Ilonai Volungevičienei , Rūtai Garbštienei , Virginijai Giedrienei ir Justinai Šimoliūnaitei už projekto veiklų įgyvendinimą, už savivaldaus mokymosi žingsnelių taikymą pamokose ir norą, kad vaikai bent truputį taptų atsakingesni už savo mokymąsi.

Vietoj apibendrinimo:

  • Kai mokiniai tiki savo galimybėmis, jie mokosi geriau
  • Kai mokytojai tiki, kad jų mokiniai gali išmokti, jie moko geriau, o mokiniai mokosi geriau
  • Kai mokyklos vadovybė tiki savo mokiniais ir mokytojais, tai kiekvienas iš to „išlošia“
  • Kai savivaldybė tiki mokyklų vadovais… (Pauline Beder).