
Kuomet Tomas Edisonas įžiebė pirmąją lemputę pasaulyje, vargu ar įsivaizdavo, kad po poros šimtų metų tokią šviesą kiekvienas žmogus nešiosis savo kišenėje.
Viskas kinta, ribos nyksta, vis dažniau girdime, kad nyksta ir tikslios profesijos, o mūsų protus keičia robotai. Ar tikrai? O kas yra profesija? Kas mūsų laukia rytoj?
Lapkričio 12 d. Pasvalio Petro Vileišio gimnazijoje buvo pristatomos VGTU „Ateities inžinerijos” nuotolinio ugdymo platformos kūrybinės dirbtuvės. Vyko užsiėmimai pagal šias tematikas:
- Biomedicinos inžinerija.
- Gaminio modeliavimas.
- Verslo plano rengimas CANVAS metodu.
- Virtuali valiuta: bitkoinai.
Mūsų gimnazijos mokinių komandos ( po 3-4 mokinius) buvo pakviestos dalyvauti pasirinktose dirbtuvėse.
Renginio pristatyme kalbėjęs projekto koordinatorius Henrikas Mykolaitis įvardino tris pagrindines sritis, turinčias reikšmės inovacijų kūrimui. Tai:
- kūrybiškumas (pamatymas to, ko niekas taip nepanaudojo);
- šiuolaikinės technologijos, padedančios kurti ir gaminti daiktus (robotikos įrenginiai ir kt.);
- verslumas (situacijos įvertinimas, kam tai reikalinga ir kokia bus iš to nauda).
Egzistuoja nuomonė, kad norint rasti gerą sprendimą, reikia turėti 300 idėjų, o jaunimas jų tikrai nestokoja. Mokiniai, norintys išbandyti savo jėgas dominančioje srityje, kviečiami registruotis svetainėje http://ateitin.vgtu.lt. ir turėti prieigą prie mokomosios medžiagos, įrankių, nuotolinių konsultacijų, kūrybinių dirbtuvių ir kitų platformos galimybių.
Gimnazistų atsiliepimai:
„ Dirbome su gaminio modeliavimo programa Solidworks. Darėme modelį pakabuko, kurį galima išspausdinti 3D spausdintuvu. Buvo įdomu.“ Augustina ir Jūratė.
„ Kompiuterinėmis programomis kūrėme LED lempučių grandines. Nebuvo lengva.“ Redas ir Cirtautas.
„ Susipažinome su verslo plano rengimu Canvas metodu, rengėme Disney verslo planą. Norėtume dalyvauti projekte ir sukurti savo verslo idėjos planą.“ Gabrielė, Meda, Gabija, Mantas.
Mokytoja Virginija Giedrienė